15 November 2010

Tragedi 30 Oktober 2010

gambar yg sempat diambil sebelum kejadian


Tragedi yang... agak "padan muke ko" tapi bende ni jd cam sweet memory bg aku n dua kawan baik aku... kenape "padan muke ko"? sebab aku x reti duk uma ari tu.... pagi dr kul 7 sampai kul 12 aku kuar jogging (?) ptg nk kuar lg... amik ko hehee
so meh cite sikit pasal kawan aku yg terlibat dlm tragedi ni.




Ini aku dan Eiqa
Eiqa pelajar Matrikulasi.

Ni plk aku dgn Nabila
Nabila ni pelajar KLMU.

OK start cite.

Petang ari Sabtu 30 Oktober dalam kul 2, aku dgn Eiqa nk kuar turun Wetex, saje je jln2... lgpun da lama x jumpe. dia plk jarang dapat cuti. kitorang naik moto. dan nabila bile dapat tau hal ni, dia pun nak join. so disebabkan skuter dia da passed away (road tax) dia suruh bpk dia anto gi wetex... 

Kitorang jumpe ramai kwn2 lama kat sana. Dayah, Faizura, Sarah, Tasya... so memang agak best la. bile da abis tawaf satu wetex, aku, eiqa, nabila, dayah ngan fai plan nk gi karaoke, tp da full plk... so terpakse batalkan niat murni tu. dayah ngan fai nk masuk wetex blk, so tinggallah aku, nabila ngan eiqa. kitorang pun pk nk buat apa, sbb kalo nk blk cam awal lg.

Jadi Eiqa pun ckp "Jom pegi tanjung weh! aku nk jumpe sedare aku!" siape sedare eiqa? ini dia

Tadaaaa~~

jgn marah aku, Eiqa mmg da ngaku itu sedare dia

ini buktinye!


disebabkan ade satu motor je, Eiqa pun anto aku dulu gi tanjung, pastu amik nabila plk. kire ulang-alik la ni. aku x kisah walaupun tu motor aku, sbb eiqa yg bayo minyak... hehehe... mase kat sane, aku jumpe Asma dan Shikin (kawan form 6 aku). 

bile tiga2 da sampai sane, Eiqa terus lupe psl sedare dia sbb nampak org memancing... ade yg dpt ikan (x ingat name)... so kitorang pun duduk la kat dpn sungai berdekatan dgn org2 yg memancing tu...

Nabila tepon bpk dia suruh amik dia pukul 6 (sbb dlm janji melayu, kul 6 bermaksud 6 stgh) dan Eiqa mule ckp psl study, exam and blah3 lalu aku ngan nabila suruh beliau diam hehee. pastu mcm2 kitorg borakkan... dari topik lelaki x guna (no offence), sampai la topik cuaca

dan cuaca memang x boleh ditegur hari tu....

gambar adalah dari situasi sebenar

belah kiri kitorang gelap gilerrr... belah kanan plk cerah jer. kitorang da start cuak... baru pukul 5 stgh, camne nk blk kalo moto satu je? kitorang buang mase lg kat situ, berharap awan gelap akan berlalu pergi...

Malangnya cuaca memang xnk ditegur.....

secara tibe2, hujan lebat turun mencurah-curah, bersama dgn angin yg agak kuat (ak hampir terbang) aku dgn nabila bercadang nk lari pergi masjid berdekatan manakala eiqa bwk motor, tp ribut kuat sgt...... terpakse la kitorang berteduh kat salah satu tugu (atau amende ntah bangunan tu) yg byk lobang... memang x membantu langsung. aku ngan eiqa pakai topi keledar, nk lindungi muka mekap (huhuuu) nabila tepon bpk dia suruh amik awal sikit, tp pelbagai alasan diterima

dan kami mula bersedih...

dan menangis

kereta yg lalu lalang mule bunyikan hon pada kitorang... Poyo r! bajet kete tu hebat sangat ke???!!!

dan Eiqa mula pikirkan idea gila (mungkin otak dia kene kejutan elektrik) utk tahan kete yg lalu, mintak tumpang blk... nabila pun setuju je..

tindakan ni jgn ditiru... bahaya!
Malang kitorang sebab xde satu pun kete benti (sbnrnye da xde kete lalu kat situ pun hehheeee)

tiap kali kitorang ckp pasal cuaca, hujan makin lebat dan lebat.... terpaksa kitorang borak pasal benda off topic skit....

akhirnya, tepat pukul 6:30, bpk Nabila sampai (da suruh amik cepat pun amik kul 6:30 gak.. memang janji melayu yg sharp!) hujan pun da reda, aku dgn Eiqa pun blk....

Dan aku kene selsema yg teruk malam tu.
esoknya aku dapat tau Asma dan Shikin jatuh motor sbb terlanggar ranting mase diorang blk redah hujan.
simpati ngan diorang, tp aku bersyukur kitorang x cukup motor nk redah blk.
... tp bile berita tu sampai KL, Asma dikatakan excident dan tgh koma.. sape yg tokok tambah ni?

Moral Tragedi 30 Oktober 2010: "Pompuan jgn asyik merayap!! ish3..." - Zaiton. emak aku.

1 comment:

dakara said...

ish ish ish, anak sape la tu ek....