30 December 2010

Bayi dalam kandungan tu adalah MANUSIA!!!



Dalam badan seorang wanita:

Bulan 1:
Mak,
Panjang saya cume 8 inci je.
Tapi saya dah ada sume organ saya.
Saya suka dgr suara mak.
Bila saya dgr je suare mak, 
Saya goyangkan tangan dgn kaki saya.
Bunyi degupan jantung mak memang lagu feveret saya.

Bulan 2:
Mak,
Hari ni saya blajar macam mane nk hisap jari.
Kalo mak nampak saya,
Saya dah nampak macam baby.
Tapi saya belum cukup kuat utk hidup sendiri.
Saya mintak tumpang dlm sini dulu ye mak.

Bulan 3:
Mak! Mak!
Nak tau x mak, saya ni perempuan!
Mak suka tak? Mak suka x?
Saya nk mak gembira.
Saya x suka bile mak menangis.
Mak macam sedih sangat.
Nanti saya pun sedih.
Saya pun nangis, tp saya x nk mak dengar.
Saya nk jadi kuat utk mak!

Bulan 4:
Mak,
Rambut saya da mule nk tumbuh.
Rambut tu pendek je, tp nanti dia panjang la lg.
Saya suke bersenam dlm ni.
Skrg saya da boleh gerakkan kepala, tangan dgn kaki saya.
Saya nk berlatih lg, nty x payah susahkan mak.
Saya x sabar2 nk keluar, nk jumpa mak!

Bulan 5:
Mak pergi jumpe doktor hari ni.
Mak, doktor tu jahat.
Doktor tu x bagi mak 'gugurkan bende tu'
Apela doktor tu, buarlah mak nk buat ape pun.
Mak buat tu untuk kebaikan saya.
Kan mak? kan?
Mak, ape bende yg mak nk gugurkan tu?

Bulan 6:
Mak,
Saya dgr suare doktor tu lg.
Saya x suke doktor tu.
Jahat!! Kenape dia marah mak? Doktor jahat!
Dah besar nanti saya x nk jd doktor!
Eh, ade bende masuk dlm ni la mak.
Jarum? Doktor tu cakap jarum. Jarum ape mak?
Mak! Ape ni? Sakit!!
Mak! Suruh doktor tu behenti!!
Suruh dia berhenti!!
Sakit! Sakit mak!!
Mak!! Tolong saya mak!!!!
Mak!!

Bulan 7:
Mak, Mak.
Saya kat syurga skrg.
Saya dah x sakit lg.
Saya dah boleh gerakkan bdn saya sesuka hati.
Kat sini, ade sesuatu bgtau saya, ape benda yg mak nk gugurkan.
Mak, doktor tu sebenarnye tak jahat.
Mak, ape salah saya mak?
Kenapa mak x nk kat saya?

Setiap keguguran tu hanyalah....

SATU LAGI JANTUNG YG BERHENTI BERDEGUP.
DUA LAGI MATA YG XKAN DAPAT MELIHAT.
DUA LAGI TANGAN YG XKAN DAPAT MENYENTUH.
DUA LAGI KAKI YG XKAN DAPAT BERLARI.
SATU LAGI MULUT YG XKAN DPT MENUTURKAN KATA2.


````````````````````````````````````````````````````
Bayi umpama kertas kanvas putih.
Kita yg bertanggungjawab mewarnakannye.

BAYI TU TAK BERSALAH!

Credits to storywrite team.
Not by me. I'm just against abortion.

No comments: