11 May 2012

Blog Response: I'm not that sincere...

Aku terbace blog kak Milly, skrg aku rase tergerak nk buat blog response.

dalam blog ni cite pasal kawan Kak Milly yg handicapped akibat dr accident 2 thun lepas. Kawan dia ni hensem, tapi girlfriend dia tinggalkan dia lepas accident.

Kejam kan?

Teringat plak aku pade kawan aku, Zak. Dia ni accident, motor langgar lori balak (bukan langgar lori, langgar kayu balak). Kayu balak tu terhentak dekat leher n dada. Tulang rusuk dia patah, dan peti suare dia pecah. Sekrang dia ok, cume peti suara tu x mungkin dapat dibaiki lagi. dia bisu, mute, x keluarkan bunyi. Girlfriend dia pun tinggalkan dia jgk. Zak ni dah ready nk kawin, duit dah kumpul, tapi skrg kene tinggal.

Kejam?

Bagi aku, x kejam. Nasib baik awek2 tu tinggalkan diorang sekarang. Allah nak tunjukkan yg awek2 diorg tu x sesuai utk diorang. Mungkin diorang akan jumpe yg lagi baik... who knows?

Berbalik pade blok Kak Milly.

Kak Milly buat confession dan ckp x mungkin Kak Milli sanggup betahan dr segi mental & fizikal hingge ke akhir hayat.

Mungkin mase mule boleh ikhlaskan diri sbb syg, tapi lepas 10 tahun, lepas 20 tahun, mampu ke? Last2 mungkin cume tinggal rase simpati je.

kalau tanye aku, aku xkn tipu dan cakap aku sanggup. tp aku xkan cakap aku x sanggup jgk.

Sebab aku tak tau.

Mungkin kalau aku syg sgt kt dia, aku boleh jaga, tp aku x tau sanggup ke aku jaga sampai seumur hidup aku. Aku x tau aku ni seikhlas mane nk jaga dia.

Aku tak tau.

Nauzubillah, mintak2 bende camni x jadi pd aku or org2 terdekat. bile terjadinye bende ni, baru kite boleh nampak yg mane kawan dan yg mane pkai topeng je.

Aku pkai topeng ke?

Aku tak tau.


2 comments:

Dakara said...

aku pun same, tak gerenti yang aku boleh setia sampai mcm tu sekali =,=

SaLbiahRAWR said...

tu la pasal... aku mmg x tau aku sanggup ke x